aan het woord
bij Sociaal Centrum Wilrijk
Beweeg jij je als eerstelijnswerker of hulpverlener vlot in netwerken of vraagt dat net extra veel energie?
“Ik vind het heel fijn om te netwerken. Dat kost me eigenlijk geen energie en geen moeite. Het is plezant om te doen en ik vind het ook belangrijk voor mijn klanten.”
Wat heb jij concreet nodig om nog beter te netwerken in je dagelijkse praktijk?
“Ik heb vooral tijd nodig om te kunnen netwerken in de praktijk. Duidelijke doelstellingen helpen ook om nog beter te netwerken.”
Waar bots je op en waar zit de winst voor jou en voor je cliënt?
“Ik kan de cliënt veel beter helpen door een deel van het takenpakket aan een andere dienst uit te besteden. Bijvoorbeeld: als ik een goede hulpverlening ken bij Mobilant dan begeleiden zij de klant en kan ik het financiële luik op mij nemen. Dat is een duidelijke regeling waar ook de cliënt beter mee geholpen is.”
“Er zijn niet echt dingen waar ik op bots. Het lukt eigenlijk goed om te netwerken. Ik zit ook al twintig jaar in een welzijnsoverleg dus ik vind netwerken heel belangrijk. Mensen contacteren mij ook voortdurend. Ze bellen naar mij als ze ergens vragen over hebben, maar dat is ook omgekeerd het geval. Ik heb evengoed mijn contactpersonen waar ik kan meesurfen op hun sociale kaart.”
aan het woord
Beweeg jij je als eerstelijnswerker of hulpverlener vlot in netwerken of vraagt dat net extra veel energie?
“Ik vind het heel fijn om te netwerken. Dat kost me eigenlijk geen energie en geen moeite. Het is plezant om te doen en ik vind het ook belangrijk voor mijn klanten.”
Wat heb jij concreet nodig om nog beter te netwerken in je dagelijkse praktijk?
“Ik heb vooral tijd nodig om te kunnen netwerken in de praktijk. Duidelijke doelstellingen helpen ook om nog beter te netwerken.”
Waar bots je op en waar zit de winst voor jou en voor je cliënt?
“Ik kan de cliënt veel beter helpen door een deel van het takenpakket aan een andere dienst uit te besteden. Bijvoorbeeld: als ik een goede hulpverlening ken bij Mobilant dan begeleiden zij de klant en kan ik het financiële luik op mij nemen. Dat is een duidelijke regeling waar ook de cliënt beter mee geholpen is.”
“Er zijn niet echt dingen waar ik op bots. Het lukt eigenlijk goed om te netwerken. Ik zit ook al twintig jaar in een welzijnsoverleg dus ik vind netwerken heel belangrijk. Mensen contacteren mij ook voortdurend. Ze bellen naar mij als ze ergens vragen over hebben, maar dat is ook omgekeerd het geval. Ik heb evengoed mijn contactpersonen waar ik kan meesurfen op hun sociale kaart.”
bij Sociaal Centrum Wilrijk