
stad Antwerpen
We geloven dat vernieuwing, verbetering en vooruitgang de stad zuurstof bieden en dat sociale cohesie in onze samenleving daarvoor essentieel is.
Het merk stad Antwerpen vertrekt vanuit het Antwerpse DNA.
De basis: een gezonde dosis lef. Als ondernemend volk zijn we steeds op zoek naar meer, naar beter. Zien we kansen? Dan grijpen we ze. We dagen onszelf uit met een creatieve, kritische blik. We zijn eigenzinnige doorzetters. Als we iets willen, dan gaan we daar 100% voor. Dit resulteert in 3 kernwaarden:
creatief om het potentieel in dingen te zien
flamboyant om zelfzeker een uniek pad te bewandelen
met een drive om onvermoeibaar doelen te realiseren
In de merkstrategie vind je de uitgangspunten en ambities van stad Antwerpen. Je krijgt een beeld van de doelgroepen waar we ons op richten en de waarden waar we als stad voor staan. De merkstrategie vormt de onderbouw voor alle stedelijke projecten en geeft richting aan:
de communicatie over deze projecten;
de vormelijke elementen van het merk stad Antwerpen, zoals de merkarchitectuur en de huisstijl (beeldtaal, redactionele richtlijnen, …).
stad Antwerpen

Het merk stad Antwerpen vertrekt vanuit het Antwerpse DNA.
De basis: een gezonde dosis lef. Als ondernemend volk zijn we steeds op zoek naar meer, naar beter. Zien we kansen? Dan grijpen we ze. We dagen onszelf uit met een creatieve, kritische blik. We zijn eigenzinnige doorzetters. Als we iets willen, dan gaan we daar 100% voor. Dit resulteert in 3 kernwaarden:
creatief om het potentieel in dingen te zien
flamboyant om zelfzeker een uniek pad te bewandelen
met een drive om onvermoeibaar doelen te realiseren
We geloven dat vernieuwing, verbetering en vooruitgang de stad zuurstof bieden en dat sociale cohesie in onze samenleving daarvoor essentieel is.
In de merkstrategie vind je de uitgangspunten en ambities van stad Antwerpen. Je krijgt een beeld van de doelgroepen waar we ons op richten en de waarden waar we als stad voor staan. De merkstrategie vormt de onderbouw voor alle stedelijke projecten en geeft richting aan:
de communicatie over deze projecten;
de vormelijke elementen van het merk stad Antwerpen, zoals de merkarchitectuur en de huisstijl (beeldtaal, redactionele richtlijnen, …).